La Paz

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! hej


nu har vi lamnat det tropiska bakom oss. Vi har nu gett oss upp i Anderna o narmare bestamt La Paz Bolivia.
Vi kom hit igar efter att ha varit i Ouroru en svang. Igar gjorde vi inte sa mycket utan att shoppade o at brod ,haha.

det ar en sjukt haftig stad som ligger pa over 3000m hojd och ar omringad av snotackta bergstoppar. La Paz grundades fran borjan nagra kilometer har ifran ,men de forsta invanarna klarade inte av kylan mer an 3dagar, sa dom byggde staden pa nytt dar den nu ligger i en stor ´´canyon´´ vet inte vad det heter pa svenska,, dar det var lite varmare. over denna gigantiska ´´canyon´´ finns mer hus ,,vilket tydligen var en egen stad vid namn Alto City,, som blev en sjalvstandig stad 1985. 

Skit i faktan nu,,,  Idag har vi varit nagra kilometer utanfor stan for att se ruiner fran Inca tiden,... varan andra ruin stad vi sett hittils. fett coolt var det..,, och museum med massor Inca foremal i bra skick fick man se.
ruinerna inneholl bl.a ett sol tempel och valbevarade statyer och grunden till en gigantisk pyramid.

synd att inte usb grejjen funkar pa nagot javal internet cafe,, annars hade ja laddat upp bilder..

ps ..karro fick en feber attack igen:(   jag tror det kan ha med hojden att gora o att vi inte ater sa bra... OCH Patricio o Rosita  jag tar hand om er dotter:D bara det att hon sover nu ,sa jag gick till internet darfor hahaha.... sla mig inte

jag kan konstatera att jag gillar anderna battre an regnskogen... vackrare pa ett lustigt satt.. sa ogjort pa nott satt:)


peace out era fifflare

410023-190
La Paz




410023-192
sol porten som anvandes for att visa arstider


410023-191
ansikten som satt fast i ett tempel,, tror det var typ 100st


 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!! fan va grymt att ni sett Inca ruiner o sånt:D erkänn sånt är intressant? :D haha.. pappa hälsar att Karro ska suga på en citron för de är bra för höjden, sen att ni ska äta bättre!!!! :) Ha de göööttttttt byee

2008-04-17 @ 21:47:01
Postat av: patricio

Hej marcus hoppas att allt är bra i bolivia ni kanske är på väg till peru nu till cuzco tag många bilder och karo är hon bättre nu eller har hon feber fortfarande? hoppas inte ok marcus ta hand om min dotter hälsa becca och drick inte så mycke vatten mer öl jajajaja köp pisco peruano ya chaoooo cuidense voludos

2008-04-20 @ 20:18:07
Postat av: Micke/Lotta

Det låter fashinerande tänk nad mycket ni får uppleva . Du börjar låta som en redaktör för vagabond i tina inlägg hi hi , inte visste jag att du kan uttrycka dig så bra även i skrift !
Slarva inte med mat och dryck , det är viktigt för att ni ska orka och må bra . // MOR & FAR

2008-04-24 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0